TEMAN BARU AKU

Friday, July 20, 2012

"DIA" tiba lagi


Malam ni bermula bulan baru bagi semua umat Islam..dimana bulan ramai yang nantikan..bulan yang membawa seribu keberkatan..bulan untuk kita "diuji"..semua tahu bulan ini ada banyak kelebihan..antaranya dibulan ini syaitan2 "diikat", semua pintu NERAKA ditutup dan hanya dibuka pintu SYURGA..bulan ini jugak semua seksaan kubur diberhentikan..ramai yang menanti bulan ini untuk menambah amalan2..bulan yang tiada duanya..setahun hanya sekali..bulan yang dimaksudkan ialah bulan RAMADHAN..so malam ini bermula malam pertama kita solat sunat tarawih *eh betul ke eja tu?!* dan RAMADHAN ke-2 aku sambut tanpa ayah..dan RAMADHAN kali ini aku sambut jauh dari mak..siang tadi dapat mesej dari adik..actually mak yang suruh SMS..

adik : mak cakap.." suruh k.iqa balik puasa kat rumah la 
senang..pasal belajar suruh die tangguh dulu.."
aku : susah la adeq..da start kelas da..rasenye xde pape kot..
cakap kat mak jangan risau..semua ok..:)

aku tahu mak risau sebab kali ni aku puasa jauh dari mak..rasa nak nangis je bila dapat SMS tu..yela mak sure pk macam mane aku nak berbuka nanti..plus abang ngn akk ipar aku keja so mak risau aku xde pape nak makan..mak, jangan risau iqa ok mak puasa kat sini..insyaAllah..memang iqa nak puasa dengan mak tapi iqa tak boleh..iqa ade kelas setiap minggu mak..
    so that kepada semua yang beragama islam aku ucapkan SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK..jangan xpuasa pulak ye..and kepada yang berkemampuan dan berkesempatan jangan pulak xpegi tarawih..rugi tau kalau xbuat..sebab RAMADHAN only once a yaer..


fahamilah ini..hehehehe..>.<



jangan lupa niat puasa ye!?^_^



4 comments:

  1. ok sis if you say so..but i miss you so much..miss nak bukak puasa ngan sis cam taon lpas..taon lpas bukak puasa sekali n sahur pun sekali..
    urmmm..rindu semua 2..urmmm :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la saya jugak merindui anda berdua..xdpt nak puasa kat kg la..

      Delete
  2. Replies
    1. lah!!oit malu plak aku kau ade kat sini..hahhaha..pape pon thanx ya!!and same goes to u..

      Delete