TEMAN BARU AKU

Wednesday, July 25, 2012

kehadiran yang tidak dipinta

Alhamdulillah hari ni kita menyambut 5 RAMADHAN..same2 la kita rebut pahala dibulan yg penuh keberkatan ini moga2 kita sama2 merasinya..oklah aku bukan nak cerita pasal puasa cume selingan sahaja memandangkan kita dibulan RAMADHAN..aku sendiri xtahu mane nak mula da mane nak start..jujurnya kita semua tak tahu ape perancangan Allah untuk kita..termasuk la aku..aku sendiri masih tertanya-tanya dan masih mencari jawapan..tapi aku percaya dengan setiap takdir yang Allah turunkan pada aku pasti sesuatu yang baik..kerana Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk kita.siapa sangka aku akan mempunyai seorang "abah"..tapi yang pasti dia bukan pengganti ayah kerana ayah tiada galang gantinya dan tiada dua..cume kehadiran insan yng menggelarkan dirinya abah membuat aku menjadi tertanya-tanya..kenapa aku??sesungguhnya aku tidak pinta..dan kehadirannya secara tiba-tiba.semuanya berlaku terlalu pantas..melalui perbualan yang ringkas..tetapi andainya dia adalah orang yang boleh untuk aku tumpang kasih seorang ayah aku terima moga-moga ia membawa sesuatu kebaikan kepada aku..semuanya bermula pada weekend lepas..masih ingat perbualan itu..

"dia : saya nak ambik awak jadi anak angkat saya
aku : (speechless dan hanya tersenyum..dan bertanya) kenapa?"

dan bermula dari perbualan itu tanpa aku sangka dan duga dia terus membahasakan dirinya abah instead of encik..lidah aku masih kekok untuk mengugkap panggilan itu..mungkin aku memerlukan waktu..ya aku memerlukan waktu untuk membiasakan lidah ini menyebut abah..kerana selama ini aku hanya ada ayah tiada abah dalam kamus hidup aku..aku akn tetap menghormati dia dan akan belajar untuk terima semua ini..

"maafkan wan abah..wan akan cuba untuk membiasakan
diri dengan kehadiran abah dalam hidup wan.."

Dan siapa aku untuk melawan takdir..satu lagi kehadiran yang tidak pernah aku pinta dalam hidup aku dan tidak pernah bermimpi..kerana aku tahu siapa aku..aku merasakan aku tidak layak..Ya Allah apa yang cube Engkau tunjukkan pada aku..apa makne semua ini Ya Allah..kenapa Engkau hadirkan mereka dalam hidup aku..??Ya Allah kau tunjukkan la aku kebenaran..hanya itu yang aku mampu..

"U jujurnya I xde niat langsung nak sakitkan hati U..I xpernah terfikir ini akan terjadi..kerana I masih ingat\ kata-kata U yang hanya menganggap I adik U..kenapa perasaan itu berubah??kenapa U xremind diri U yg I 
ni adik U??kenapa U kenapa??if U remind sure benda ni xkan jadi..betul kata U kita xboleh nak guna word IF..tp ape lagi harus I cakap..U "xkenal" lagi siapa I..percaya la when u know who am I, I'm pretty sure yang U xkan dan xmungkin akan rasa cam sekarang..honestly I xde niat nak tipu atau nak sorok dari U..I pernah ckp dulu InsyaAllah 1 fine day U akan tahu semua pasal I..ye semua..every single detail..tapi pls bagi I masa dan waktu..tolong paham keadaan I..I'm really sorry from bottom of my heart.."

Ya Allah aku mohon diberi kekuatan untuk menjalani hari-hari yang mendatang..tanpa-Mu aku rasa lemah untuk meneruskan perjalanan ini...Amin..

No comments:

Post a Comment