TEMAN BARU AKU

Sunday, July 01, 2012

gagal untuk melangkah

Aku tak tahu ape yang aku nak tulih sebab terlalu banyak yang bermain dalam kepala otak aku ni..andai mampu ingin rasanya aku tulih semua benda tu kat sini..saat jejari aku menari diatas kekunci lappy aku air mata aku xberhenti dari terus gugur..hari ni aku rasa "down" sangat..dari petang sampai  malam air mata xsegan2 keluar dari mata ini..Ya Allah aku memohon kepada-Mu suntikkan lagi sedikit kekuatan dalam diri ini untuk menjalani hari2 yg mendatang..


Ya Allah aku mohon kepada-Mu untuk diberi kekuatan
moga aku kuat untuk menjalani kehidupan
dan cubaan serta dugaan yang
akan ku alami..Amin..


Walaupun aku sering membisik pada diri ini yang aku kuat aku mmpu untu tempuhi semua dugaan dan cubaan tapi disebabkan peristiwa siang tadi membuat aku rasa amat lemah dan hilang semua kekuatan..sakitnya hanya Dia yg tahu..benarlah pepatah mengatakan "lidah bila berkata lebih tajam dari pedang"..disebabkan hanya kata2 aku jadi hilang kekuatan..bukan aku xboleh nak terima bila di tegur cuma biar kena dengan caranya..sakitnya hati bila aku dikata BODOH lebih dari sekali..ya aku tahu dan aku sedar ilmu aku masih cetek masih sedikit belum smpai sehasta masih sejengkal..tp perlu ke ulang perkata BODOH tu untuk lebih dari sekali..sakit tahu tak bila dikata sebegitu..aku jugak dituduh BODOH SOMBONG..salahkah aku bertanya kepada yg lain untu satu kepastian??adakah itu dinamakan aku mempertikai kan ilmu yg diberi..yang lebih memeritkan apabila aku didoa untuk menjadi BODOH..mak aku sendiri  pon xpernah mendoakan anak dia untuk jadi BODOH..saat ni perasaan rindu aku makin menggebu pada ayah..Allah kenapa sekejap sangat Kau pinjamkan ayah untuk kami..kami masih perlukan dia untuk lalui kehidupan..aku..aku..ya aku masih perlukan ayah..


arwah ayah 01011943-10112010
moga aman disana..
Al-fatihah

4 comments:

  1. I miss HIM la sis..al-fatihah for HIM..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes adeq..always miss ayah..me heart him so much..doa je mmpu untuk kita rase dekat dengan ayah..

      Delete