TEMAN BARU AKU

Monday, November 12, 2012

APA ADA DENGAN 10 11 12..????

ASSALAMUALAIKUM...

ok kalau tengok pada tajuk entri aku kali ni sure ramai tertanya2 nombor apakah itu..?? kalau nak tahu itu date pada saat entri ni aku tulih..cantik kan date tu..???aku sure ramai yang pilih date ni untuk SPECIAL things kan..??!! contohnya kawen la..tunang la..date nak COUPLE  la..and untuk ape sahaja yang SWEET..sebab apa pilih date ni..??!!meh sini aku tolong jawabkan..sebab die nampak SANGAT cantik and senang untuk INGAT.. 10 11 12 ...such a special date in this month and year perhaps..TAPI korang jangan plak fikir yg aku nak share yang aku kawin or tunang or ade orang PROPOSED aku on this date..sesungguhnya andai itu yang terjadi ia suatu yang MIRACLE pada aku..kenapa aku cakap macam tu..??eh suka hati aku la sebab keadaan aku yang ber'wheelchair..aku xkata ia MUSTAHIL sebab ada je yang da kawen and ber'family seperti orang lain even life on wheelchair..so sebab tu aku cakap its MIRACLE..if ade orang yang boleh ACCEPT orang cam aku ni aku anggap its a GIFT dari ALLAH..ok enough..aku da mula merapu n merepek..aku bukan nk cerita pasal tu semua..ok make it short..aku malas nak membebel panjang2 kat sini..actually date ni mmg ade kaitan dengan hidup aku..yang xmungkin aku lupa dan xkan lupa sampai bebila..even till my last breath..KENAPA,,??!!pada tarikh ni la aku telah keHILANGan orang yang paling aku sayang..aku SAYANG dia melebihi sayang aku pada diri aku sendiri..tapi aku tahu ALLAH lebih sayangkan dia ..orang tu TAK AKAN ada galang ganti..siapa lagi yang aku maksudkan selain dari THE MAN WHO I CALLED AYAH..dia la AYAH dia la KAWAN dia la SEGALA2NYA bagi kami anak2 dia..pada tarikh ini genaplah DUA  TAHUN AYAH pergi bertemu KEKASIH ABADI, ALLAH..

gambar sekadar hiasan..

dan tarikh ini juga aku xkan lupa sebab tarikh ini la telah mengubah hidup aku 360 darjah..dan yang membuat kan aku hidup menggunakan wheelchair..terkadang aku berharap yang aku xkan jumpa dengan date ini sebab ia sungguh memilukan hati aku..tapi aku tahu itu suatu yang MUSTAHIL melainkan aku MATI..tapi bersediakah diri ini untuk menempuh ALAM  lagi satu..??sigh..ok sudah dulu..






"DEAR AYAH,
AYAH, BETAPA RINDUNYA DIRI KAMI, ANAK2 AYAH PADAMU, AYAH..RASA SUNGGUH SEKEJAP AYAH "DIPINJAMKAN" BUAT KAMI UNTUK KAMI MENUMPANG TEMPAT BERTEDUH, BERMANJA, BERGANTUNG, BERKASIH-SAYANG..TEMPAT KAMI BERKONGSI MASALAH, MENGADU, BERGURAU-SENDA..RASANYA BELUM PUAS KAMI MERASAI SEMUA ITU AYAH..DAN BELUM SEMPAT KAMI MENGUTIP SEGALA PENGALAMAN HIDUP DAN ILMU YANG ADA PADAMU, AYAH KAU TELAH DIJEMPUT UNTUK PERGI BERTEMU KEKASIHMU YANG ABADI..APA DAYA KAMI UNTUK MELAWAN SEGALA SURATAN DA KETENTUAN DARI-NYA..WALAU KAMI MENANGIS AIR MATA DARAH SEKALIPUN KAMI TAHU AYAH TAKKAN KEMBALI KESISI KAMI..SESUNGGUHNYA KAMI TERASA KEHILANGAN, KESUNYIAN, KESEPIAN..KAMI RINDU JENAKAMU AYAH..HILAI TAWAMU..GURAUANMU..DAN SESUNGGUHNYA KAMI RINDU SEMUA PERIHAL TENTANGMU..TAPI KAMI TAHU MAK LEBIH LAGI TERASA SEMUA ITU..WALAUPUN KAMI SELALU NAMPAK SENYUMAN DIBIBIRNYA TAPI KAMI PERCAYA JAUH DISUDUT HATI MAK DIA MERINDUI AYAH..
AYAH, KAMI ANAK2 AYAH BERJANJI AKAN MENJAGA DAN MENYAYANGI MAK SELAGI HAYAT ADA..KAMI AKAN MEMBAHAGIA MAK BAGAIMANA AYAH LAKUKAN..WALAU KAMI TAHU IA TIDAK SETANDING YANG AYAH LAKUKAN..TAPI ITU JANJI KAMI AYAH..
AYAH, HARAPAN KAMI ANAK2 AYAH MOGA AYAH AMAN DISANA..DOA KAMI AKAN SENTIASA IRINGI AYAH..AYAH, KAMI ANAK2 AYAH AKAN BUAT AYAH DAN MAK BANGGA DENGAN KAMI..INSYAALLAH"


No comments:

Post a Comment